Selasa, 7 Jun 2011

Graf dan hati

Bagi blogger yang tengah bercinta...

Siapa nak uji sejauh mane kebijaksanaan pasangan masing²,
boleh la suruh pasangan korang plot graph mengikut persamaan ni...
sebelum tu, korang sediakan la kertas graf k...


(x2 y2-1)3-x2y3=0


Agak² pasangan korang boleh settle tak? 
jom kita tengok jawapan untuk persamaan di atas...










kalau pasangan korang boleh bagi jawapan cam di atas, memang dia seorang yang bijak
bagi yang salah pulak, pasangan korang bukan tak bijak....
tapi korang bagi soalan yang susah sangat...
ApiH pun belum tentu boleh jawab... hahaaaa..


8 Komen:

Freaky berkata... Reply to comment

wah equation.. betol kan equation tu

Daddy Ziyyad berkata... Reply to comment

tanya cikgu Math darjah 6 pun belum tentu dia boleh jawab maaaa...:P

ApiH berkata... Reply to comment

@ Freaky

yes betul.. boleh klik kat sumber untuk maklumat lanjut :)

ApiH berkata... Reply to comment

@ Daddy Ziyyad

hahahaaa... camtu kna tanye cikgu form 1 la...
tapi kena tanye cikgu math.. jangan tanye cikgu pendidikan jasmani plk.. hehee...

~~Ticer Wann~~ berkata... Reply to comment

erk Ticer memang lemah la bab-bab math ni.. :D

ApiH berkata... Reply to comment

@ ~~Tiger Wann~~

same la dengan Apih.. heheee...

Raden berkata... Reply to comment

math..yaiks!!

ApiH berkata... Reply to comment

@ Raden

hahaaaa..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...