Jumaat, 3 Jun 2011

Diaorang tak berdosa

Pagi tadi time bersiap² nak pergi kerja, Apih buka tv
memang selalu pagi², ApiH buka tv layan tv3 atau 8tv (Hot Fm)
duk bersiap² tu, terdengar berita pasal pembuangan bayi
kali ni bayi di buang ke dalam tong sampah..
semalam berita bayi dibuang dari tingkat 5 sebuah pangsapuri..



Sebenarnya ape dosa bayi tu sampai camtu sekali ibu bapa diaorang buat??
oppsss silap.. diaorang tak layak pun dipanggil ibu bapa
panggil binatang maybe agak sesuai...
pandai buat tapi tak pandai tanggung...


Sekadar gambar hiasan

Sekarang bulan Jun, so bayi ni adalah hasil antara bulan Ogos hingga September 2010 kalau diikut perempuan mengandung adalah 9 bulan 10 hari (betulkan kalau ApiH salah fakta)..
bulan september tahun lepas, kita merayakan hari raya Aidilfitri..
Adakah bayi yang tak berdosa yang dibuang itu hasil dari hari raya ibubapa bayi ini??
orang pergi beraya, korang pergi buat kuih raya ye....

Ini belum lagi hasil dari sambutan tahun baru & hari kekasih
kita tunggu la bulan September & November ni pulak...






8 Komen:

Syuxer berkata... Reply to comment

bila hukuman hudud tidak dilaksanakan camnilah jadinya..undang2 kita terlalu lemah...ntahla..penekanan bab agama cam tidak diambil serius oleh kerajaan..:(

ApiH berkata... Reply to comment

@
Syuxer

betul tu.. hukum hudud patut dilaksanakan untuk mengurangkan jenayah sebegini... bukannya membina tempat untuk membuang bayi..
entah la.. tak boleh cakap lebih2, nanti dikatakan berpolitik.. hehee...

Naddia berkata... Reply to comment

laaa..sian!!! xsukenye pangai budak2 sekarang!! ase nak haip je! tau haip? ase nak pukol!

ApiH berkata... Reply to comment

@ Naddia

betul2.. jom pakat pukol je org camni... letak tengah2 padang, pakat ramai2 pukul...

dwaty berkata... Reply to comment

gambar peluk tu cam kenal jer... kontroversi tu... betul tu.. hari perayaan tuk diraikan... tapi sekarg ni.. hari perayaan disambut tuk tujuan lain... huhuhuhu

ApiH berkata... Reply to comment

@ dwaty

hahaaa... walaupun sekadar gambar hiasan, semuanye bermula dari bende camtu...
ni la klu dah terpengaruh dengan budaya barat, ditambah dengan nafsu dan kurang didikan agama...

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine berkata... Reply to comment

adohai. mase wat benda best tu xingat dunia.. bile dah berisi n dah keluar wat lagi satu dosa lak.. membunuh.. manusia.. manusia....

ApiH berkata... Reply to comment

@ Topimagine

itu la.. manusia sekrang hanya ingat seronok, tak pikir masa depan..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...