Selasa, 1 November 2011

Hanya dihujung jari..







Sekarang semua benda dihujung jari. Nak dapat maklumat, nak bersosial, nak shopping, nak bayar bil dan macam² lagi. Semua mudah, tanpa bergerak, kita boleh buat macam² benda. Tapi semua tu selamat ke? Adakah apa yang kita bayar betul² diterima dan kita dapat apa yang kita nak hanya melalui jari?


Sekarang banyak kita dengar orang kena tipu selepas membuat urusan melalui internet. Order barang dan dah bayar, tapi barang tak terima atau tak serupa seperti apa yang diiklankan.




Begitu juga dengan pembayaran bil. Adakah bayaran yang kita buat betul² diterima oleh pihak yang berkenaan. Apih baru aje buat bayaran secara online bil telifon bulan lepas dan pihak berkenaan memberitahu bayaran yang Apih buat tidak diterima. So dalam keadaan camtu, siapa kita nak salahkan? Pihak berkenaan atau bank yang Apih guna untuk buat bayaran tersebut? Tapi Alhamdulillah semua dah selesai tadi =)




PESANAN : Hati² apabila berurusan secara online....







6 Komen:

dear anies berkata... Reply to comment

sy still phobia utk melakukan urusan online..dont know y..

Asyikin berkata... Reply to comment

kite memang suka buat semua benda guna online ^_^

ApiH berkata... Reply to comment

@ KhaiRin

so tak pernah berurusan secara online la ni?

ApiH berkata... Reply to comment

@ Asyikin

berurusan secara online ni mudah, tak perlu bergerak dan jimat kos pengangkutan kan. hehehee.. tapi still kena hati2..

syuxer berkata... Reply to comment

aku tadi dah wat bayaran digi melalui cimbclicks huhu..hope dorang terima

ApiH berkata... Reply to comment

@ Syuxer

harap2 camtu la. yang Apih kena tu Celcom tp dah settle.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...