Rabu, 3 Ogos 2011

Hati-hati Memilih Kurma

Pada bulan Ramadhan ni, banyak tempat dan bazar yang menjual kurma. Macam² jenis kurma ada. Tapi AWAS!! dengan kurma dari jenama Jordan River. Kurma ini berasal dari Israel dan dibawa masuk ke beberapa negara seperti Afrika Selatan dan Singapura dan dibungkus semula sebelum dibawa masuk ke negara Islam seperti Malaysia.




Kurma ini ditanam di kawasan luas di bahagian timur Israel yang bersempadan dengan Palestin. Ladang ini dimiliki oleh seorang Yahudi yang kaya dan hasil penjualan kurma digunakan untuk tabung orang² Yahudi. 


11 Komen:

leya berkata... Reply to comment

ishh ade kt pasaran m'sia ke? xsnonoh btol...

ApiH berkata... Reply to comment

@ leya

ada la so hati2..

Bidadari Syurga berkata... Reply to comment

beli yusuf tayub aja... thanks anyway...

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine berkata... Reply to comment

bangsa yahudi jahanam ni memang pandai mmutarbelit kan...

matsen berkata... Reply to comment

nice info...thanks for sharing

ApiH berkata... Reply to comment

@ Bidadari Syurga

betul tu.. sedap kan...

ApiH berkata... Reply to comment

@ Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine

yup.. so kna hati2 memilih makanan...

mykhalis berkata... Reply to comment

macam sial je.. Khalis mintak info ni nak share kan..

ApiH berkata... Reply to comment

@ matsen

sama-sama ;)

ApiH berkata... Reply to comment

@ mykhalis

silakan en khalis... hal camni kena sebarkan supaya xde umat Islam yg beli bnda ni...

MawarPlastik berkata... Reply to comment

kan dah tulis product of israel.. kalau beli jugak taktaw nak kata apa.... kena sentiasa tgk label before beli...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...